2017年7月30日 星期日

Coldplay《Fix You》歌詞翻譯


When you try your best, but you don't succeed
當妳已竭盡全力,但卻事與願違
When you get what you want, but not what you need
當妳終於得到了,卻不是妳想要的
When you feel so tired, but you can't sleep
當妳已疲憊憔悴,卻無法入睡
Stuck in reverse
日復一日地受困泥淖中
And the tears come streaming down your face
而淚滴悄悄地從妳臉龐滑落
When you lose something you can't replace
當妳失去了再也無法挽回的東西
When you love someone, but it goes to waste
當妳為所愛之人默默守護,卻視若無睹
Could it be worse?
還能比這更糟的嗎


Lights will guide you home
燈光能指引妳回家的路
And ignite your bones
並溫暖妳冰冷的身軀
And I will try to fix you
而我會試著修補妳那破碎的心

And high up above or down below
看著妳在沉浮不定的人生中漂泊
When you're too in love to let it go
當妳太愛一個人卻無法放手
But if you never try you'll never know
但回頭發現,妳就會明白
Just what you're worth
妳是值得被呵護的

Lights will guide you home
燈光能指引妳回家的路
And ignite your bones
並溫暖妳冰冷的身軀
And I will try to fix you
而我會試著修補妳那破碎的心

Tears stream down your face
淚滴悄悄地從妳臉龐滑落
When you lose something you cannot replace
當妳失去了再也無法挽回的東西
Tears stream down your face and I.…
淚滴悄悄地從妳臉龐滑落,而我.....
Tears stream down your face
淚滴悄悄地從妳臉龐滑落
I promise you I will learn from my mistakes
我向妳保證我再也不會犯下同樣地錯誤
Tears stream down your face and I.…
淚滴悄悄地從妳臉龐滑落,而我.....

Lights will guide you home
燈光能指引妳回家的路
And ignite your bones
並溫暖妳冰冷的身軀
And I will try to fix you
而我會試著修補妳那破碎的心

沒有留言:

張貼留言

쿠기 Coogie , 이하이 Lee Hi《Alone》歌詞翻譯

우리 사인 더 이상 없어 다음은  我們之間再也沒有什麼下次 숨이 차 턱 밑까지 like I'm divin'  快要喘不過氣 迫在眼前 like I'm divin' 홀로 남아도 okay it's okay 即使我孓然一身 也...