2017年7月30日 星期日

Oasis《Supersonic》歌詞翻譯


I need to be myself
我必須找回自己
I can't be no one else
去他媽的旁人眼光
I'm feeling supersonic
我心情嗨到有如超音速
Give me gin and tonic
來杯醺人的琴湯尼吧
You can have it all but how much do you want it?
你當然可以喝完啦但你究竟要多少杯?


You make me laugh
你曾讓我開懷大笑
Give me your autograph
來吧獻上你的簽名吧
Can I ride with you in your BMW ?
或者坐上你的BMW去兜兜風
You can sail with me in my yellow submarine
也許你想踏上我的黃色潛水艇逛逛海上風情


You need to find out
記清楚啦小子
'Cos no one's gonna tell you what I'm on about
因為可沒人能管我接下來想要怎樣
You need to find a way for what you wanna say
找個方式解釋你想說什麼吧
But before tomorrow
但得是明天之前

'Cos my friend said he'd take you home
因為我朋友會載你歸去
He sits in a corner all alone
他的人生簡直就是悲劇
He lives under a waterfall
他住在那瀑布深處
Nobody can see him
沒有人知道他歸處
Nobody can ever hear him call
也沒有人聽見他悲傷的叫喊

You need to be yourself
你必須忠於自己
You can't be no one else
別在意旁人眼光啦
I know a girl called Elsa
我認識個妹子叫Elsa
She's into Alka Seltzer
她對毒癮嚴重癡迷
She sniffs it through a cane on a supersonic train
甚至渴望在火車上也想嗨一下
And she makes me laugh
她曾讓我開懷大笑過
I got her autograph
我拿到她的簽名啦
She done it with a doctor on a helicopter
她曾在直升機上和一位醫生高空高潮
She's sniffin' in her tissue
如今卻淪落街頭毒癮發作
Sellin' the Big Issue
同遊民般推銷Big Issue

When she finds out
當她終於明瞭
No one's gonna tell her what I'm on about
已沒有人告訴她我的消息
You need to find a way for what you wanna say
找個方式解釋你想說什麼吧
But before tomorrow
但得是明天之前


'Cos my friend said he'd take you home
因為我朋友會載你歸去
He sits in a corner all alone
他的人生簡直就是悲劇
He lives under a waterfall
他住在那瀑布深處
Nobody can see him
沒有人知道他歸處
Nobody can ever hear him call
也沒有人聽見他悲傷的叫喊

沒有留言:

張貼留言

쿠기 Coogie , 이하이 Lee Hi《Alone》歌詞翻譯

우리 사인 더 이상 없어 다음은  我們之間再也沒有什麼下次 숨이 차 턱 밑까지 like I'm divin'  快要喘不過氣 迫在眼前 like I'm divin' 홀로 남아도 okay it's okay 即使我孓然一身 也...