2017年7月24日 星期一

Radiohead 《Creep》歌詞翻譯


When you were here before
當妳還在我懷裡的時候
Couldn't look you in the eye
妳美的讓我無法直視
You're just like an angel
妳就像上蒼派來的天使
Your skin makes me cry
能讓我依偎痛哭


You float like a feather
妳那輕柔般的身影有如羽毛
In a beautiful world
停駐在這美麗世界上
And I wish I was special
我希望我也是如此地與眾不同
You're so fuckin' special
因為妳是如此地與眾不同



But I'm a creep, I'm a weirdo.
但我只是個怪物,人人唾棄的怪胎
What the hell am I doing here?
我他媽的到底在這做什麼
I don't belong here.
我不屬於這裡

I don't care if it hurts
我不在乎是否疼痛
I want to have control
我只想要有所承受
I want a perfect body
我想要個完美的身軀
I want a perfect soul
來治癒我那缺陷的心靈

I want you to notice
我只想要妳發覺
When I'm not around
如今我在也無法在妳身旁
You're so fuckin' special
妳是如此地與眾不同
I wish I was special
但願我也是如此地與眾不同

But I'm a creep, I'm a weirdo.
但我是個怪物,人人唾棄的怪胎
What the hell am I doing here?
我他媽的到底在這做什麼
I don't belong here.
我不屬於這裡

She's running out again,
她再一次崩潰地逃離
She's running out
她遠離了
She's run run run run
這逝去的愛情

Whatever makes you happy
為了妳開心,我會竭盡所能
Whatever you want
無論什麼妳想要的
You're so fuckin' special
妳是如此地與眾不同
I wish I was special
但願我也能如此與眾不同

But I'm a creep, I'm a weirdo,
但我是個怪物,人人唾棄的怪胎
What the hell am I doing here?
我他媽的到底在這做什麼
I don't belong here.
我不屬於這裡
I don't belong here.
我不屬於這裡

沒有留言:

張貼留言

쿠기 Coogie , 이하이 Lee Hi《Alone》歌詞翻譯

우리 사인 더 이상 없어 다음은  我們之間再也沒有什麼下次 숨이 차 턱 밑까지 like I'm divin'  快要喘不過氣 迫在眼前 like I'm divin' 홀로 남아도 okay it's okay 即使我孓然一身 也...